Nu ska tomtarna väck!

Första dan på universitetet idag. Kändes bra till en början, att lektorn som föreläste var kanadensare spelade mindre roll efter en stund då jag lätt kommer in i engelskan. Började få en jäkla huvudvärk efter några timmar, fan i helvete tänkte jag som trodde jag var på väg att tillfriskna men icke.. Åkte för en gång skull buss hem (punka och sjuk räcker väl som slöargument, eller?). Andreas och jag kom konstigt nog in på ämnet "framtid", varför vet jag inte men det är lätt att bara börja pladdra gojja. Ett par i hans närhet hade nyss fått deras första barn för några dagar sedan där mamman var ung, och det kan varit det som satte igång diskussionen. Ett stort Grattis till dom iaf! =) Andreas hade iaf tydligen en del av sin livsplan färdig; han skulle söka till polisskolan när han fyllde 20, ha minst ett barn och vara gift vid 25. Jag kollade med stora ögon på honom där på buss 14., tänkte först hur faen ska han hinna med allt det, men sen kom jag på och sa: Ja, haha..Vem vet, jag kanske gör likadant! Jag, å andra sidan har nog ingen liten lömsk plan att sukta efter eftersom jag har lärt mig (the tough way) att det nästan aldrig blir som man tänkt sig! (men drömma kan man ju..;))

När ja kom hem fixade jag hit datasnubbe nr1 (nåja) och även en av mina bästa vänner, Niklas eller Nickmeister enligt honom. Om ni undgått den exceptionellt fina presentationsbilden högst upp på saraskrypin så är det bäst ni uppdaterar! Kolla gärna en extra gång på den då bilden tog närmare 3 ångestfyllda timmar att få dit...

Efter att ha blivit ensam igen efter att Nickmeister gått och Ola trampat iväg till ännu ett hejdundrande roligt cykelmöte så ringde mobilen. Det var pappan som ville ha träningsråd (dansbandsdansande motionär som tagit klivet från risig vintercykel till en Merida Scultura Evo, snacka om lyft). På tal om cykling; fan va jag längtar efter o få köra lite mtb en jummen sommardag, det är inte klokt!

För att göra en sak kort; Nu ska tomtarna väck! (ni som är trogna läsare av Olas blogg vet att jag har ett lite särskilt förhållande till tomtar), men nu känns det fel att ha de lite överallt eftersom julen definitivt är över. Pust!

Ps. ICA's nya reklam är ju guld! Ds.

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Kom igen nu hörni, de GÅR att köra i skogen så här års. Testa stigarna uppe i Karlslund/Runnaby. Torrt och fint, men icke ljummet.

2009-01-09 @ 06:59:25
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: Sara

Körde faktiskt i Karlslund igår, det var fint med lite skog =)

2009-01-11 @ 17:59:09
URL: http://saraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0