Jävla Härkcykel!

Vaknade idag själv i sängen, som vanligt. Vaknade strax efter 8 och då har Ola redan stigit upp för länge sen. Det var dags för "distansträning", i parantes för att vi bara tänkt köra 2h pga att vi vart sjuka i över en vecka sedan vi blivit sjuka efter ha tillbringat en vecka i Sälen med 17 andra fulla ungdomar i en alldeles förliten stuga. Den saten som tog med sig härkbakterierna upp hade definitivt skitit i det blå skåpet (liite för mycket).
Träningen blev inte som jag hade tänkt. När man som tävlingsmänniska inte orkar någonting som man hade tänkt att man gott och väl skulle orkat känns det inget bra.. Iof var det första riktiga träningen sedan sjukdom, men ändå. Jag fick kliva av ledet och leka själv drygt en timme i frusen skog istället, vilket var en fröjd eftersom det mest varit vägvägväg sedan oktober. Enda irritationsmomentet var den tvådelade extra förlängningen på bakskärmen som helatiden kilade sig fast mellan däcket och skärmen vid minsta stöt. Löste problemet med en stycken toffs som i slutändan passade bättre på bakskärmen än i håret. Ingen vila efter träningen blev det utan direkt till Maxi för att handla (duschade dock emellan). Cyklade förbi ett 100-tal demonstranter som ville göra något av Gaza-"incidenterna".. Försöka går ju alltid.

Ikväll är vi överbjudna på en kall och Guitar Hero till Dennis, det blir nog trevlig eftersom han är en glad skit precis som O och jag. Vi hoppas på fler fester hos honom då det ofta kommer en hel kör (jo, såna som sjunger).. NU iallafall är det dags för lite vila (och ev bus)!

Måste ju förklara dagens rubrik; min bakåtbromsande cykel hade haft punka sen innan Sälen, så nu var jag verkligen tvungen att fixa. Så jäkla många onödiga grejer i vägen som man först måste skruva bort för att ens kunna skruva bort hjulet. Tacka vet jag snabbkoppling. Höll på med slangbytet i säkert 1-2 timmar medans ett stort antal svordomar kom flygandes där i cykelgaraget. Om ni vill veta vad "härk" betyder får ni fråga gubbenola eller Jon Bon Jovi (snygg-Micke).


Ha det Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0