Taggad på Tävling

Sitter med en stor kopp moccakaffe, snart kommer dom och hämtar mig-sen sälen. På nyhetsmorgon snackar dom om mikro-bloggning. Mikro-bloggningen hade tydligen kommit till Sverige i januari.. Inläggen skulle bara vara upplagda genom mobilen och vara max 140 tecken långt dvs så långt som ett sms är. Man skulle skriva det man höll på med just då tex. "Går till banken, sen möta Anna." Kanske nästa fluga?? Nää, tror inte det. Det verkar bli en jäkla tråkig blogg, lite ordbajs måste det ju vara ;)

Ingen ryggsäck för mig idag! Mina kappmuskler är rejält mörade sen igår. Bicepsen kommer på andra "mest mörade" plats och skuldrorna på tredje. Nacken är också öm, inte var jag på konsert igår, eller?? Ouch! Har börjat träna dessa regioner efter jag kännt att framdelen av min nya hojj väger mycket mer än vad den gamla gjorde (från en Sid team till Reba SL). Det är ett helvete att tävla mountainbike med ryggont. Ola sa igår under hans Spy-pass på TC (avundas honom) att han trodde att han hade blivit bättre sedan förra säsongen. Undrar hur mycket bättre jag har blivit? Har haft svårt med superbranta backar säkert pga dåliga explosiva benmuskler och ev. dålig trampteknik. En lång tävlingstid har oftast gynnat mig gentemot andra tjejer men vill bli bättre på att "hålla ihop" psyket tills jag rullat över mållinjen. Sista varvet är ju bara så skönt för det är på sista varvet man kollar av sin ställning, kan man göra någonting åt den? Alla varv innan sista har man bara bombat på och koncentrerat sig på att lära känna banan och hålla sig på cykeln. På sista varvet ger jag järnet och det är då jag börjar njuta av att tävla, (om det inte gått piss förstås eller om jag skadat mig). Om jag har min plats i fältet och inte kan göra någonting åt den (för långt fram, för långt bak) är det bara leken kvar. Pumpande mjölksyra, applåder och förhoppningsvis en medalj vid målområdet? Underbart.
Är stolt över mig själv att jag körde i ledartröjan i åtta deltävlingar av Västgöracupens Maxiklass (elit, d-30, junior) min första riktiga tävlingssäsong. Nu går jag upp i Elit, varven blir fler och motståndet hårdare.

Ska bli kul att se hur långt det räcker mot Sverigeeliten säsongen 2009 för en som började träna hårdare för precis ett år sedan, jo det är sant. I mars förra året började jag köra kontinuerligt, första maj ledde jag min första tävling i maxiklassen men kom tillslut två efter 5 vurpor.    Slå det om ni kan!  

Fan, så taggad på att träna/tävla/mjölksyra att jag var tvungen att ringa till Olis. Måste bli frisk snart, 1 ½ vecka utan träning. Shit! Shit! Shit!

Har hur mycket som helst att skriva men hinner inte nu...

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0