Körka och Off-pist

Sitter i tandådalens fjällkörka och roar mig på det elektroniska viset. Inte en käft här förutom mig. Några bulltanters konversation från köket hörs lite avlägset. Hmmm? Är vaniljbullarna redan slut. Det brukar finnas bullar här till ett "självkostnadspris", någonting som 90% ser förbi och lite halft skurk-aktigt. Men hey, vi är ju i en kyrka. Om Gustav Vasa kunde snika på 1600-talet så kan vanligt folk. ;)

Tagit lite bilder, eller inte bara bilder utan filmade en hel del också när jag själv åkte. I pisten gick det bra, svårigheterna kom först när jag åkte ut i off-pisten... Haha, det såg nog kul ut! Jag hjälper vanligtvis till mycket med armarna när jag kör bland tajta granar och dyligt för att få till de tajta svängarna med min 1 decimeter för långa bräda från 90 talet. Kul var det iallafall. Måste köpa en sån där actionkamera som man sätter på hjälmen. Kul som bara den på mountainbike och i off-pisten är det säkert. Bilderna kommer senare, har lånat syrrans dator och hon har inget bildprogram jag förstår mig på,hihi. 

Olis sitter nu och äter blodpuddning och vad ska jag äta då, joo det blir god pepparbiff med finfin rödvinssås, potatisgratäng och massa sallad. Mmm! Senare ikväll blir det inte kvällsåkning, ehm då skulle jag ju inte sitta här utan det blir troligen Let´s Dance, hoppas det går på 1:an eller 2:an annars är vi körda. Ingen satelit här inte. Anledningen till att det inte blev kvällsåkning var att sista åket ner till släpliften inte blev den gröna fjällslingan (som var avstängd) utan stora backen (svart). Alla som åkt i tandådalen vet att man ska hålla sig borta från stora backen efter manchesterränderna försvunnit dvs. typ efter kl 9.03. Av någon konstig anledning blir det mest is, snövallar och isbumlingar i den helvetesbacken. Så när vi hade glidit på isen/halvåkt ner för backen halva vägen kollade far och jag upp. Min syster Cecce (uttalas Sesse, inte Kecke som vissa trott, HAHA ;)) Hon satt kvar i början av branten och kom inte närmre. Jaha, känns som om detta senario uppspelar sig ovanligt mycket i närheten av systrar, eller vad säger du Ola?  Men de är ju underbara, syskon alltså, bara man inte bor med dem =)

Nu börjar jag bli hungrig som en varg, bäst jag går och fixar mat innan jag börjar bli osocial pga lågt blodsocker. På tal om mat, åt en av de godaste saker jag vet idag; Soldatens ärtsoppa med massa timjan, bröd med smör och ost!!! Gud så gott! Satt och mumsade och lovprisade maten så högt att folk började tro att jag var en amerikanare som fått tag i en ostburgare.. Oups!

Ha det bra! Imorn kommer jag hem till Överraskande Örebro!! Schpannent!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0