Tisdag kväll

Gårdagens inlägg blev aldrig skrivet pga att jag kom på i söndags kväll att jag hadde en ogjord monsteruppgift i Engelska C att göra klart tills idag. You see my problem? Idag var det en bra dag, som vanligt ;) Håkan visade sig vara riktigt hajj på korsord, men det förvånar mig inte för han är smart som bara den (han fick 1.85 första gången han gjorde högskoleprovet) det är redigt bra, ska inte ens nämna vad jag fick första gången jag gjorde det fruktade provet ;)

Idag började bokrean! Har börjat uppskatta realistationen i bokhandlarna först efter jag fann att mitt matlagningsintresse vuxit sig stort. Ingen skönlitteratur här inte, nej nej, kommer inte på fråga. Vet att många bokmalar som läser "en ny skön bok varje månad, åh så bildad jag är" tycker att icke-läsare som jag är ointelligent. Men nej, det är jag inte. Förstår liksom inte grejjen med någonting så tidsödande och som man inte lär sig någonting vettigt av. Faktaböcker är mer omtyckta, men det läser jag ändå så mycket av dagligen och det vill jag helst inte göra i sängen när jag kan göra annat, roligare. Nä, skönlitteraturen får komma in i mitt liv när jag är gammal och vill tänka på någonting annat än min reumatism. 
Nä, till bokrean gick jag för att köpa kokbok för mina sista slantar. Var sugen på en välgjord italiensk kokbok men valde tillslut Under Valnötsträdet skriven av två systrar. 



Den var väldigt trevlig, bläddrade igenom sida för sida i eftermiddags och kommer nog få mycket inspiration av. Det är en sån kokbok jag kan välja vilket recept ur som helst och allt blir gott =)

Nu ska jag fixa inför imorn och sen gå och lägga mig, trött sen träningen. Träningen gick bra, men blev sugen på att köra hårt som de andra istället för att fis-köra tröskelintervaller... Jaja, gubben har lovat mig fria tyglar på torsdagens spin, mumma!!

Sov så gott,

//Sara 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0