Vi har en hydrofil katt

Hej hopp! Idag har jag tagit en vilodag och mest umgåtts med katten ;) Om ni sett den film som ola spelat in på youtube förstår ni att vår lilla kisse är lite annorlunda ställd till det här med vatten... Han älskar att sitta under en rinnande kran och nyfiket kolla hur vattnet ändrar riktning! När man ska gå på toa så kommer han direkt springandes och vill med in för att sedan hoppa upp och sätta sig i handfatet i väntan på att nån av oss ska sätta på vattnet. Sen sitter han där och blir dyblöt tills man lyfter honom därifrån. En annan grejj som han brukar göra är att springa igenom duschen när man duschar! Duschen är 2*1 meter så han springer in i ena änden och ut genom andra - vilken sport för en liten kisse... Jag säger ju det, haha.

En annan grejj som vi märkt är att han är jättelugn i mitt sällskap; när ola är borta ligger han till 95% i min famn och spinner. Men, när ola kommer hem då är det som om att han blir galen av bus! Han springer omkring och leker med sina leksaker, busanfaller oss när vi går förbi och jagar efter luft. Visst leker ola mer med honom men jag märker jätteskillnad på hans beteende. Nu ligger Neo på min arm och spinner medans jag bloggar. För en gångs skull gick vi inte och la oss samtidigt då sambon jobbat en 4h längre arbetsdag idag än normalt.

Imorn blir det spinningpass i ljungstugan, jag tror jag ska köra tunga intervaller. Aj aj det kommer svida. Igår körde jag förresten 4or på "grin-intensitet" på friskis, kunde dock inte koncentrera mig lika bra på andningen som i ljungstugan. Satt dessutom och var rädd att jag skulle bli sjuk av att köra hårt mitt inne i örebros största gym; jag tänkte "fan det var ett dåligt val att sätta sig här och halft köra skiter ur sig, särskilt med min sjukdomsbakgrund". Idag tog jag klokt nog tid till mig att vila :)

Nu ska jag lägga mig bakom min älskling till sambo - gud vad allt känns bra!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0