En ovanligt stillsam lördagkväll för lilla Sara

Har varit och ätit på min favoritresturang Saigon och nu sitter jag och kollar på "Stalins Sovjet" på kunskapskanalen. Ja, ni läste rätt. Kollar mycket hellre på hstorieprogram än lättflyktiga såpor som förkväll, gokväll, hejknekt eller vad fan de heter. Det har just handlat om hungerssvälten i Ukraina som Stalin hade som ess ur skjortärmen för att ta kontroll över de stackarna. Det är hemskt men lärorikt och intressant; och är det inte det ett program går ut på - Att inplantera känslor i tittaren?

Längtar mycket efter kissen (det kan ola intyga), nu är det inte många dagar kvar..... 

Min älskling är förresten ute på julbord med jobbet ikväll, och jag är såå avundsjuk på honom. Kalvsylta, viltkött, ål, små brända köttbollar, jansson, lutfisk, skinka, senap och sill - NamNam!

Imorse körde jag relativt korta intervaller, typ 1-2,5 min (naturliga) och det märks att det var ett tag sedan. Kände inte att jag kunde ge allt i de eftersom benen smärtade till av syra redan de första 5-7 meterna av intervallerna. Orsak? Jo, jag har sån jävla träningsvärk i hamstring, vader, framsida lår, mage (ok, spelar inte så stor roll här) sedan veckan med styrketema. Styrka på spinhojjen med låg kadens och syra upp över öronen blandat med gym inriktat på benslakt - kör detta kombinerat i några dagar så kommer du inte upp ur sängen dagen efter och du kan heller inte förvänta dig guldben på lördagsträningen, nej njet.

Nu ska jag dricka mitt svindyra roiboos blåbärlingon te framför massgravar och stora Marx-skägg; Yes we can!

Hajj

//Sara

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Schysst distans men var e alla fina foton?

2009-12-13 @ 22:56:54
URL: http://martintrampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0