Tur med karlar = otur med teknik?

Ibland har man tur. Som igår då det för en gång skull stod en kille bakom kassan i en klädaffär för tjejer. Dagens erbjudandet var: Jeans och ett linne för 400 pix. Ett specialerbjudande då bara brallorna kostade 400 och uppåt. Jag själv kom därifrån med ett par jeans, en tunika och ett skärp och vad betalade jag? Jo, 400 kr ;) Det är kvinnlig beslutsamhet, självsäkerhet och just att det står en kille på andra sidan disken som gör att man kan komma undan med en sån deal en helt vanlig fredagsförmiddag.

Efter frukost idag tänkte jag att: idag ska det spenderas skrivare! Jag är ju, som ni säkert redan förstått inte i ludvika och kör inte Finnmarken så idag har det varit Sara-dag hela dagen. Hörde nyss från Ola-bandola på telefon att Alle (Allebike-Alle) saknade mig på tävlingsplatsen. Snyft snyft, jag saknar också att se dig i dina skins, drickandes morotsjuice från genomskinlig flaska, skrockandes med O. Byhlinder.. Nä skämtosido, jag hoppas att det gick bra för dig Alle =)
Skrivare var det ja... Det här med att följa manualer, installera och plonka med konstiga allt-i-ett apparatur är inte min grejj. Först och främst hade nån jäkel tejpat blå tejp över, under och i olika fack i maskinen. Och tejpen skulle inte sitta kvar - eller? Någon jäkla tejp stod det inte om i guiden. Sedan stod det att man skulle öppna luckan där fram, men det stod inte HUR man skulle öppna den. Handtaget var tejpat innifrån (?), var det bryt-stenålderstekniken som skulle användas? Är lite shitty när det gäller tekniska prylar, är rädd att hela maskinen ska få spunk och elda upp sig själv om jag tar i lite för hårt. Ni vet, som på teknade filmer.. =P En annan grejj som jag störde mig på var när jag efter att ha satt ihop den skulle stänga av den. Jaha, jag började leta efter en stänga av knapp - men det fanns ju inte! Kollade i instruktionerna som hänvisade till bruksanvisningen om man ville veta vad knapparna stod för. Smart! Bruksanvisningen! Att jag inte tänkte på det. Synd bara att det inte var med någon bruksanvisning i paketet.  ...Var är Leasy-Peter när man behöver honom?!?

Senare ikväll blir det jag och 30+ gänget på någon förhoppningsvis inte alltför dyr restaurang i Örebro. Säkert gör-trevligt som det brukar vara =)


//Sara 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0