Topp notch vs. stödstrumpor

Hettan i lägenheten är nästintill outhärdlig nu och trots att jag sitter här i underkläder så svettas jag; hoppas nya lägenheten har normal sommartemp inne dvs "inte bastu-temperatur". Jag har stannat hemma från jobbet hela veckan nu pga halsfluss. (Ooh! där rygga en del av er tillbaka..) Att vara hemma och vara sjuk i en hel vecka gör mig galen för jag gillar att alltid ha någonting på gång. och när jag inte ens kan träna eller aktivera så känner jag verkligen hur min hjärna skrumpnar.. Idag är min första dag som gräsänka. Ola är ju, som en del av er säkert vet påväg till helvetet eller himmelriket. Det beror på åskådaren ;) Han är påväg upp mot Åre för att springa Vertex fjällmarathon. Vilket äventyr! om man har kroppen och viljan till att springa ett fjällmarathon så tycker jag att man ska göra det! Det är säkert en upplevelse över det vanliga. Ola har ju både varit orienterare och löptränar på sidan av cyklingen så det kommer nog att gå bra. Förra säsongens vinterträning för min del bestod av löpträning ca 3 ggr i veckan och cykelkortdistans på helgen och så bra som jag blev i början av den säsongen har jag aldrig varit... Trots att jag tränade upp min form med löpningen så har jag aldrig sett mig själv som en löpare utan det har alltid bara varit ett komplement. Men nu har jag tänkt att ta upp löpningen i höst igen mycket pga träningen kan köras i höstmörker, träningen går fort och man blir varm på en gång trots höstrusk. Lite bekväm måste man väl ändå få vara?
Ola nämnde någonting om en terrängtävling i Hjortkvarn som han brukade köra när han var ungdom. På tal om ungdom så blir Ola fortfarande kallad för "ungdom" av mina släktingar, det tror jag han tycker om ;) Så det blir väl kul att ha det som ett mål att löpa för i höstrusket tänkte jag.

Nu sprätter jag runt till Mustashs "Above all" platta; hög på kaffe bryggt på Monsul malabar och kranvatten. Life is good. Igår kväll saknade jag dock gubbens närvaro så jag åkte och handlade allt som får mina smaklökar att hoppa av glädje; prosciutto, färsk svamp, blåmögelost och päron. Snodde ruccola och röd sallad från morsans trädgård och plockade ihop en fin buckett med ringblommor och lavendel. Så enkelt men ändå så fint. Blommorna ställdes på bordet, jag slängde ihop en superlyxig sallad och tog den grämiga blåmögelosten tillsammans med det friska päronet till efterrätt. Lever topp notch som gräsänka

Nu en snutt om Olas tillstånd
Bebisen i bilen sover gott mest hela tiden, vilket säkert uppskattas högt. De lämnade Orsa i morse för fortsatt färd uppåt. Just nu består Olas liv av stödstrumpor, kissepaus och carboloader (som en helt vanlig fredag, eller? ;) ) Han hälsar att han vill ha fler sms från er läsare; och gärna riktigt snuskiga "håll för öronen, barn"-fräckisar. Ska själv skicka ett nu...

För min del kommer resten av dagen bestå av rensning av gamla saker hos min far, och en och en annan kaffepaus.

Ha det så bra i det finfina vädret! Kramas mera!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0