Guldfilter till bryggarn

Sitter occh läser tidningen Gourmet som är full av konstverk till recept. Eller vad sägs som Spindelkrabbsgröt med emulsion på grisblod och skaldjurssmör eller ägg under blomkålsskum?? Minimaliska sparvpotioner upplagda på tefat till tallrikar betående av minst 5 olika sorters konsistenser; hårt, mjukt, skum, krämigt, strävt. Köpte tidningen på trädgårdsmässan för deras kaffespecial. Det visade sig att kaffefinsmakarna använder ett 23 karat guldfilter istället för ett sk. "budgetfilter" som vanliga brygg-svenssons. Ska nog hålla mig till Allt om Mat, man behöver ju inte överdriva ;)

HAHAHA, Ola skrev om en av våra knäppa sängkammar-snack i gårdagens inlägg. Jag började snacka om ett naturprogram jag såg för en jäkla massa år sen där de kollade om små ekkorsbebisar var uttorkade genom att nypa i deras nackskinn och kolla om skinnet flexade tillbaka. Om skinner inte flexade tillbaka var de uttorkade. Jag var ju tvungen att testa detta på den intet ont anande Ola som snabbt fick en liten känga om ålderdom.
"Hmmm? Kanske vore en idé att sälja till jambas sms-tjänster?? Nu har DU chansen att få veta det som du länge undrat över - är du gammal eller inte?! Ta chansen nu och ta reda på om du verkligen är gammal! "

Nu ska jag snart iväg till Friskis och spänna musklerna

Kolla in dessa godingar..brings back memories..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0