I´m back from the bubble..?

Hejsan alla trogna!
Jag har den senaste veckan gått in i bubblan, som nån lärare någon gång sa
;) På ren svenska betyder det att plugga och läsa in sig på ett ämne all sin vakna tid, in principo. Allt detta för att man ska på MVG på proven istället för G. Japp, och nu har jag ju gått in och varit i denna lite halvkonstiga sfär av kunskap så har jag helt enkelt inte haft tid att skriva av mig, trots att jag velat. Som så många andra veckor i Saras liv så har det hänt en jäkla massa grejjer. Många små, väldigt många små saker, men okej. Stora saker händer hela tiden också. Jaja, nu ska jag sluta fibbla.. Jag skrev att jag fått jobb för nån vecka sen. Jo, det är så att jag har gått på en till anställningsintervju där chefen erbjöd mig jobb direkt efter 50 minuters utfrågning. Så nu har jag alltså TVÅ jobb och välja bland, känns lite lyxigt såhär i finanskristider och arbetslöshet...  oj, måste kolla in köttet.., det är såhär att jag har en lammstek (Olas favoritkött..) i ugnen men jag äger ingen köttermometer så.,, ja ni fattar.... Jo, det här med jobben. Ena har bara provisionslön och andra har en grundlön + provision. Jag är lite klyven, för det stället med bara provision verkade mycket trevligare men så blir det utan säkehet också eftersom det inte finns någon grundtimmlön. Får fundera lite mer på hur jag ska göra.....

Jag, Ola och Daniel kommer att representera Almby IK under Högaliden race den 9 maj. Ännu ett tillfälle att mäta sig med Sveriges andra cykelnördar. Både jag och Ola gillar banan men för Daniel blir det första gången han kör den.

Nu börjar det bli sommar! Fan så skönt. Och sen tar jag ju studenten om nån månad, köpte balbiljetter idag och morsan har fått hem tyget till klänningen som är mörk klarröd... Så snyggt. Nu är det 2-3 prov per vecka kvar sedan är det jobbdags och till viss mån moneymaking ;P

Jag blir en riktig liten husa när jag får en ledig dag över som inte hela går åt till plugg. Det tycker gubben om, vilken gubbe gör inte det?? ;)

Hajjkon Bajjkon

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0